Renault heeft zijn expertise in elektrische voertuigen benut om de innovatieve E-Tech 4×4 300 pk super hybride te ontwikkelen. Deze krachtbron, gebaseerd op de E-Tech 200 pk, brengt indrukwekkende prestaties en geavanceerde technologie samen in de nieuwe Renault Rafale. Het resultaat is een plug-in hybride SUV die opvalt in zowel het premiumsegment als in de categorie sportieve voertuigen.

Foto: Renault

De ultieme hybride uitdaging

De ontwikkeling van de E-Tech 4×4 300 pk was gericht op:

  • Meer kracht en efficiëntie: Een grotere turbo en een tweede elektromotor achter zorgen voor 300 pk en 4×4-aandrijving.
  • Plug-in hybride functionaliteit: Met een batterij van 22 kWh biedt de Rafale een elektrische actieradius van 105 km (WLTP) en een gecombineerd bereik tot 1.000 km.
  • Prestaties: Acceleratie van 80 tot 120 km/u in slechts 4 seconden, toonaangevend in het premium SUV-segment.

Innovaties in technologie

Energiebeheer en 4×4-transmissie

  • Torqueverdeling varieert dynamisch tussen voor- en achterwielen, afhankelijk van snelheid en rijstijl.
  • De slimme ECU-software optimaliseert de energie-efficiëntie zonder dat de bestuurder het merkt.

Geavanceerde batterijtechnologie

  • De speciaal ontwikkelde NMC-batterij van 22 kWh biedt krachtige prestaties en verbeterde thermische controle dankzij een innovatieve aluminium verwarmingsmat.

Gebruiksvriendelijke rijmodi

  • Multi-Sense biedt vier modi (Eco, Comfort, Sport en Snow), afgestemd op verschillende rijstijlen.
  • E-Save behoudt de batterijcapaciteit boven 25% voor lange ritten.

E-Tech 4×4 300 pk: veelzijdigheid en prestaties

Met drie instelbare chassisopties (Comfort, Dynamic en Sport) en een oplaadtijd van 2 uur en 10 minuten (0-80% bij 7,4 kW), is de Renault Rafale zowel efficiënt als geavanceerd. Het model combineert een elektrisch bereik voor dagelijkse ritten met uitzonderlijke brandstofefficiëntie voor lange afstanden.

Renault Rafale E-Tech 4×4 300 pk markeert een nieuwe standaard in plug-in hybride technologie. De combinatie van elektrisch en verbrandingsvermogen maakt het een pionier in zowel het premium SUV-segment als de sportieve markt.

Door Patrick

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.