Met de Mercedes-Maybach EQS 680 SUV (voorlopige waarden: energieverbruik gecombineerd: 24,4-22,5 kWh/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 0 g/km)[1], presenteert het legendarische merk zijn eerste volledig elektrische productiemodel. Het is gebaseerd op de technologie van de EQS SUV van Mercedes-EQ en combineert die met de exclusiviteit van Maybach – in overeenstemming met het motto van Karl Maybach: “Wat goed is, moet ook mooi zijn”. Het bijzondere exterieur met rechtopstaande Mercedes-ster op de motorkap en het markante Black Panel-front, dat de specifieke Maybach-grille overbrengt naar het tijdperk van elektromobiliteit, zorgt voor een unieke uitstraling. Ook de als optie leverbare tweekleurenlak is typerend voor het merk. Dankzij exquise materialen, uitmuntend vakmanschap en exclusieve details biedt het ruime interieur een holistische comfortbeleving met een cocooning-effect. Met zijn consequente interpretatie van Sophisticated Luxury creëert de Mercedes-Maybach EQS SUV nieuwe maatstaven in het segment van de volledig elektrische topklasse luxe SUV’s.

“Klanten van Mercedes-Maybach zijn op zoek naar iets bijzonders, en wij streven ernaar hun hoge verwachtingen te overtreffen. De Mercedes-Maybach EQS SUV verenigt onze ambitie om voorop te lopen op het gebied van digitalisering en elektromobiliteit met onze focus op het luxesegment. Het allereerste volledig elektrische model van Mercedes-Maybach vult de beste technologieën van Mercedes Benz aan met het extra comfort en de individuele details die alleen bij Mercedes-Maybach verkrijgbaar zijn.”

Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz Group AG

“De Mercedes-Maybach EQS SUV is onze eerste volledig elektrische full-size luxe SUV. Bij Mercedes-Maybach streven we ernaar het bijzondere te combineren met het mooie. Het interieur is een emotioneel en stijlvol statement. Het loungekarakter belooft luxe reizen op het hoogste niveau. Samen met de nieuwe, progressieve SUV-proporties herdefiniëren we de SUV-luxe van de toekomst.”

Gorden Wagener, Chief Design Officer van Mercedes-Benz Group AG

“De Mercedes-Maybach EQS SUV is een mijlpaal in de geschiedenis van ons merk. Voor ons belichaamt hij niets minder dan de herdefinitie van automotive excellentie in het tijdperk van elektromobiliteit. Onze klanten kunnen zich verheugen op een eersteklas elektrische rijervaring – met het aura van het bijzondere dat kenmerkend is voor Maybach.”

Daniel Lescow, Hoofd Mercedes-Maybach binnen Mercedes-Benz Group AG

Het exterieurdesign: merktypisch front, chroomaccenten en merkembleem als designelement

Mercedes-Maybach verrijkt het dynamische purpose-design van de EQS SUV van Mercedes-EQ met exclusieve elementen die hem een heel eigen karakter geven. De Mercedes-ster prijkt op de motorkap en definieert de status. Het front wordt gekenmerkt door het merktypische Black Panel met verticale, verchroomde sierlijsten in 3D-dieptelook. Het grote Black Panel is voor het eerst één glad, dicht geheel. Het hightech element voor de radarsensoren is volledig geïntegreerd en niet meer zichtbaar. Verchroomde, verfijnde lamellen zijn ook te vinden op de luchtinlaat van de voorbumper. Het klassieke opschrift ‘MAYBACH’ is subtiel verwerkt in een verchroomde sierlijst, die een eenheid vormt met de doorlopende lichtband van de standaard DIGITAL LIGHT-koplampen. Het Maybach-pattern met diverse kleine merkemblemen is ook te vinden in de sierelementen aan weerszijden van de voorbumper. DIGITAL LIGHT verwelkomt en neemt afscheid van de bestuurder met een speciale lichtanimatie. Voor een extra welkom schijnt een animated projectie van het Maybach- pattern die in alle vier de portieren.

En profil gezien zijn de krachtige chroomsierlijsten van de zijruiten en de verchroomde B-stijlpanelen specifieke kenmerken. Dit decoratieve element is een integraal onderdeel van de Mercedes-Maybach signatuur en benadrukt de lengte van het achtercompartiment. Een Maybach-embleem op de D-stijlen onderstreept de hoge kwaliteit. Het EQS-embleem is subtiel geïntegreerd in het voorste driehoeksruitje. De geprononceerde wielkasten met hoogglanzend zwarte claddings benadrukken de kracht en emotionele SUV-uitstraling. Geheel bijpassend staat de Mercedes-Maybach EQS SUV op exclusieve 21 of 22” lichtmetalen en gesmede velgen. Het opschrift ‘MAYBACH’ is te vinden op de geïntegreerde, fraai vormgegeven wielnaafafdekkingen. Een andere blikvanger zijn de standaard treeplanken, die in het donker verlicht zijn. De treden zijn van geanodiseerd aluminium, wat de krijtstreeplook van het Black Panel-front weerspiegelt. Ook het Maybach-embleem is hier stijlvol geïntegreerd.

Aan de achterzijde onderstrepen de achterlichten als doorlopende lichtband met tweedelige helix het exclusieve karakter. De lichten zijn animated over de gehele breedte. Verder zijn er chromen sierelementen te vinden op de achterklep, de achterskirt en de spoilerrand op de achterklep, evenals het opschrift ‘MAYBACH’.

Tot het bijzondere uiterlijk van de Mercedes-Maybach EQS SUV behoort ook de merktypische tweekleurenlak met verfijnde pinstripe. Het wordt met de hand aangebracht volgens de hoogste kwaliteitscriteria en is leverbaar in vijf kleurencombinaties: hightechzilver/obsidiaanzwart, hightechzilver/nautiekblauw, obsidiaanzwart/selenietgrijs, obsidiaanzwart/kalaharigoud en fluweelbruin/onyxzwart.

Het interieur: samensmelting van traditie en avantgarde

Ook het ontwerp van het interieur volgt consequent het Maybach-credo “Wat goed is, moet ook mooi zijn”. Een highlight voor de voorpassagiers is het standaard MBUX Hyperscreen met ‘zero layer’ en voor Mercedes-Maybach specifieke opstartanimaties op alle drie de displays. De algehele uitstraling is speciaal ontworpen voor de Mercedes-Maybach EQS SUV en heeft een fraaie diepblauw kleur. Tot de vele exclusieve kenmerken behoort de animated weergave van het combi-instrument in de ‘MAYBACH’-modus. De wijzers in de twee ronde klokken zijn ontworpen als een zijden sjaal die elegant in de wind beweegt naargelang de snelheid en rijstijl. Tegelijkertijd veranderen de cijfers van grootte en faden ze dynamisch in of uit. De randen van de ronde klokken zijn uitgevoerd in de merktypische kleur roségoud. Een alternatieve weergavevorm voor de klokken is de sportieve ‘Pure EV’ stijl. Een 3D-prestatiebalk geeft hierbij de rijstatus weer (rijden, accelereren, laden).

Het centrale display begint met het vertrouwde startscherm en de ‘zero layer’. In deze basisinstelling neemt de navigatiekaart een prominente plek in. De bestuurder kan 80 procent van de meest voorkomende interacties direct uitvoeren zonder de toepassing te veranderen. Het systeem reageert situatie-afhankelijk en gepersonaliseerd met slimme suggesties en anticiperende voorstellen.

De functionele content en de bedieningsstructuur van alle drie de displays komen overeen met die van de EQS SUV van Mercedes-EQ. Het uiterlijk kan worden aangepast met drie weergavestijlen (subtiel, sportief, MAYBACH) en drie modi (navigatie, assistentie, service). In de subtiele stijl is de content zoveel mogelijk gereduceerd en harmonieus afgestemd op de kleurverandering van de gekozen sfeerverlichting.

De achterpassagiers ervaren dezelfde uitgebreide reeks infotainment- en comfortfuncties met twee 11,6 inch displays op de rugleuningen van de voorstoelen. Met het standaard MBUX High-End Rear Seat Entertainment kan content snel en eenvoudig worden gedeeld op de verschillende displays. Ook is het mogelijk om vanaf de zitplaatsen achterin de navigatiebestemmingen te selecteren en te wijzigen. Tot de standaarduitrusting behoren ook de MBUX-tablet voor achterin, die ook buiten de auto kan worden gebruikt, en de MBUX interieurassistent. Deze kan met behulp van camera’s de bedieningswensen van de passagiers herkennen aan de hand van lichaams- en handbewegingen en de bijbehorende functies uitvoeren – bijvoorbeeld het inschakelen van de leeslampjes.

Achterpassagiers ervaren hetzelfde uitgebreide infotainment- en comfortaanbod met twee 11,6” displays op de rugleuningen van de voorstoelen. Met het standaard MBUX high-end entertainment achter kan content gemakkelijk en snel worden gedeeld op de verschillende displays. Navigatiebestemmingen selecteren en wijzigen kan ook vanaf de achterbank. Ook standaard zijn de MBUX tablet achter, die ook buiten het voertuig kan worden gebruikt, en de MBUX interieurassistent. Deze kan met behulp van camera’s de bedieningswensen van de passagiers aan de hand van lichaams- en handbewegingen herkennen en de bijbehorende functies uitvoeren – bijvoorbeeld het inschakelen van het leeslampje.

Natuurlijke, met ambachtelijk vakmanschap vervaardigde materialen vormen een stijlvol contrast met het hightech uiterlijk. De Mercedes-Maybach EQS SUV wordt standaard geleverd met nappaleder Exclusief in de warme kleuren espressobruin/balaobruin pearl. De kleurencombinatie macchiatobeige/bronsbruin pearl is optioneel leverbaar. Voor een nog verfijndere uitstraling is nappaleder Exclusief Maybach MANUFAKTUR als optie leverbaar in kristalwit/zilvergrijs pearl. Het leder in alle interieurkleuren is verkregen met behulp van een duurzame verwerking. Als sierdelen zijn natuurlijke houtsoorten leverbaar: MANUFAKTUR openporig berkenhout bruin en MANUFAKTUR openporig wortelnotenhout bruin, evenals MANUFAKTUR pianolak zwart flowing lines.

Het Maybach-embleem, dat op verschillende plaatsen als designelement is geïntegreerd, onderstreept de hoogwaardige uitstraling die kenmerkend is voor het merk. Het siert de rvs pedalen, de kussens van de hoofdsteunen, de voorste rugleuningen en, als projectie, de achterste beenruimtes. In combinatie met het First Class-achtercompartiment is het ook te vinden op het houten sierdeel tussen de achterzitplaatsen. Als de achterklep is geopend, is het ook te zien aan de binnenkant van de achterklep. Het opschrift ‘MAYBACH’ geeft het stuurwiel een onderscheidende uitstraling en verwelkomt ook alle passagiers in verlichte vorm op de rvs instaplijsten.

Grondstofbesparende luxe: Mercedes-Maybach introduceert plantaardig gelooid nappaleder

De Mercedes-Maybach EQS SUV is het eerste model van Mercedes-Benz AG dat is uitgerust met plantaardig gelooid leder. Als looimiddel worden onder andere schillen van koffiebonen gebruikt. Het voor het looien gebruikte water wordt in een gesloten circuit geleid en vloeit na recycling terug in natuurlijk water. Ook de bij het looien gebruikte vetstoffen zijn uitsluitend plantaardig. Het duurzaam verwerkte leder wordt niet geconserveerd met zout. Dit bespaart circa 45 kg zout per voertuig met lederen stoelbekleding. Uit de ‘bijproducten’ van het looien ontstaan nieuwe upcyclingproducten, zoals composteerbare bloempotten, isolatieschuim of vlonderplanken. Het duurzaam verwerkte leder is dus grondstofbesparend. Ook de koffieboeren profiteren daarvan, omdat ze een tweede inkomen ontvangen uit de verkoop van de schillen van koffiebonen.

Mercedes-Benz heeft bindende criteria vastgesteld voor duurzaam verwerkt echt leder. Een belangrijke inkoopeis voor leveranciers is dat de toeleveringsketen van het leder vrij moet zijn van elke vorm van illegale ontbossing. De begrazingsgebieden mogen niet bijdragen aan de bedreiging of het verlies van natuurlijke bossen. In dit verband moeten de partners hun gehele toeleveringsketen inzichtelijk maken, van het landbouwgebied tot het eindproduct. De leerhuiden mogen alleen afkomstig zijn van dieren uit soortspecifieke houderijen. Voor het looien mogen alleen plantaardige of alternatief duurzame looistoffen worden gebruikt die volledig chroomvrij zijn. Voor het veredelde leder eist Mercedes-Benz van zijn partners een levenscyclusanalyse die alle stadia van het proces van toegevoegde waarde (Life Cycle Assessment) omvat.

Mercedes-Maybach wil luxe combineren met duurzaamheid. In de Mercedes-Maybach EQS SUV is een aantal onderdelen en componenten gemaakt van grondstofbesparende materialen. Ook secundair staal en gerecycled aluminium zijn in het voertuig gebruikt. Het gebruik van gerecyclede materialen is een belangrijke maatregel op weg naar decarbonisatie. Daarbij komt nog de CO2-neutrale productie van de Mercedes-Maybach EQS SUV en diens accu in de Mercedes-Benz fabrieken in Alabama, VS. Het doel van Mercedes-Benz is om aan het eind van dit decennium de CO2-emissie per nieuwe personenwagen over de gehele levenscyclus ten minste te halveren ten opzichte van het niveau van 2020. Vanaf 2039 moet het nieuwe personen- en bestelwagengamma over de gehele levenscyclus en in de gehele waardeketen CO2-neutraal zijn.

Het achtercompartiment: exclusieve lounge met holistische comfortbeleving voor alle zintuigen

In het achtercompartiment van de Mercedes-Maybach EQS SUV zorgt de combinatie van exquise materialen, uitmuntend vakmanschap en exclusieve details voor een uniek gevoel van welbevinden voor alle zintuigen – het zogenoemde cocooning-effect. De standaard executivestoelen zijn – net als de voorstoelen – voorzien van ventilatie, massagefunctie en nek- en schouderverwarming. Daarbij komen nog de kuitmassage en het chauffeurspakket. Zodra de rechter achterpassagier de ligpositie selecteert, schuift de voorpassagiersstoel automatisch naar voren in de chauffeurspositie. De massageprogramma’s zijn ook verkrijgbaar als onderdeel van ENERGIZING COMFORT.

Bij het First Class-achtercompartiment loopt de voorste middenconsole als een zwevende band door naar de achterzitplaatsen. Hij is opnieuw ontworpen voor de volledig elektrische Mercedes-Maybach EQS SUV. Het achterste opbergvak is voor het eerst voorzien van een houten sierdeel. Het vormt een aanvulling op de houten sierdelen op de rugleuningen van de voorstoelen en tussen de achterzitplaatsen, en versterkt visueel de cocooning-sfeer. Ook nieuw is een projector in de middenconsole die het Maybach-embleem subtiel op de vloer projecteert. Net als in de Mercedes-Maybach S-Klasse omvat de uitrusting twee thermo-bekerhouders en een opbergvak voor de standaard MBUX tablet achter. Vier snel ladende USB-C-aansluitingen en twee HDMI-interfaces zorgen er ook voor dat de inzittenden gemakkelijk hun eigen digitale apparaten kunnen gebruiken. Optioneel wordt de middenconsole voorzien van twee klaptafeltjes, een koelvak, en verzilverde champagneflûtes.

Diverse mogelijkheden voor individuele verlichtingsstemmingen

In elk van de C-stijlen is een designlamp geïntegreerd. De adaptieve verlichting achter biedt extra leeslampjes in de handgrepen en lichtstrips in de interieurhemel. Zowel de helderheid als de grootte en positie van de lichtspots kunnen worden aangepast. Tegelijkertijd is een grote spreiding mogelijk tussen nauwkeurige werk- en ontspannen loungeverlichting mogelijk. De instelling van de lichtkleur volgt automatisch het menselijk dagritme, maar kan ook met de hand worden aangepast. En dan is er nog de sfeerverlichting, die door het gehele voertuig loopt, tot aan de interieurhemel en achter de achterzitplaatsen. Daarnaast beschikt de Mercedes-Maybach EQS SUV over actieve sfeerverlichting met 253 individueel regelbare leds en 64 individueel selecteerbare kleuren. Daartoe behoren de Maybach-specifieke kleurenwerelden Rose Gold White en Amethyst Glow. De diverse mogelijkheden voor individuele verlichtingsstemmingen onderstrepen ook het cocooning-effect. De merktypische ‘Welcome’ lichtshow verwelkomt de passagiers met een bijzonder lichtspel: een lichttapijt loopt dwars door het voertuig en zet vooral de achterdeuren in scène.

De luchtkwaliteit: schadelijke stoffen blijven buiten

ENERGIZING AIR CONTROL plus met HEPA-filter (High Efficiency Particulate Air) zorgt standaard voor een goede luchtkwaliteit. De luchtkwaliteitssensor ondersteunt de recirculatieschakelaar. De geconditioneerde recirculatielucht wordt in de recirculatieluchtstand meerdere malen gefilterd. Het HEPA-filter reinigt de binnenkomende buitenlucht effectief van fijnstof, zeer kleine deeltjes en pollen. Speciale actieve kool in zowel het HEPA-filter als het interieurfilter filtert ook zwaveldioxide en stikstofoxiden en geurtjes. Het verversen van de lucht in het interieur vindt plaats met regelmatige tussenpozen. De preconditionering maakt het mogelijk de lucht in het voertuig te reinigen vóór het instappen. De fijnstofwaarden buiten en in het voertuig worden ook weergegeven in het MBUX systeem. Ze staan gedetailleerd vermeld in een eigen luchtkwaliteitsmenu. Als de kwaliteit van de buitenlucht laag is, kan het systeem ook aanbevelingen doen om de zijruiten of het schuifdak te sluiten.

De actieve parfumering doet ook een beroep op de reukzin. Het maakt deel uit van het standaard AIR BALANCE-pakket. Voor de Mercedes-Maybach EQS SUV is een speciaal parfum gecreëerd. No. 12 MOOD Ebony is een buitengewone en polariserende geur. Het wil niet behagen, maar verleiden. Stimulerend sandelhout combineert met kruidige noten tot een exclusieve compositie.

De geluidsbeleving: intens muziekgenot en specifiek Maybach-rijgeluid

Met het standaard Burmester® 4D-surround sound system biedt de Mercedes-Maybach EQS SUV de ultieme geluidsbeleving. Het beschikt over de Dolby Atmos immersive audiobeleving, die muziek meer ruimte, helderheid en diepte geeft. Dolby Atmos maakt het mogelijk om discrete audio-elementen of objecten in een 3D-geluidsveld te plaatsen en aan te passen aan elke afspeelomgeving. Inzittenden kunnen naar muziek luisteren met een helderheid die gelijk is aan die van de originele studiocompositie van de artiest.

Het sound system omvat vijftien luidsprekers: twee frontbassluidsprekers in de voorste beenruimtes, een midden- en hogetonenluidspreker in elk portier, twee 3D-luidsprekers in de interieurhemel, twee surround luidsprekers in de bagageafdekking en een middentonenluidspreker in het dashboard. Er zijn ook twee exciters in elke stoel geplaatst. De directe weergave van structuurgeluid in de stoelen maakt de luisterbeleving vierdimensionaal. Passagiers op de bijrijdersstoel en achterin kunnen de 4D-sound ook toepassen op de audiocontent van de hoofdtelefoon. Het geluid kan voor elk MBUX gebruikersprofiel afzonderlijk worden ingesteld.

Met verschillende geluidswerelden wordt het rijgeluid ook een akoestische ervaring. ‘Aerial Grace’ is de naam van het rijgeluid dat speciaal voor dit volledig elektrische Mercedes-Maybach-model is ontwikkeld en in het interieur te horen is. Het is interactief en reageert op een tiental verschillende parameters, waaronder de stand van het gaspedaal, de snelheid en de recuperatie. Met behulp van intelligente sound design-algoritmes worden de geluiden in realtime berekend op de versterker van het Burmester® 4D-surround sound system en afgespeeld via de luidsprekers.

Geluidscomfort: SUV met bijzonder stil achtercompartiment

De nieuwe luxe SUV bouwt voort op het uitstekende geluids- en trillingscomfort van de EQS SUV van Mercedes-EQ. Dit omvat de inkapseling van de elektrische aandrijflijn voor en achter, het innovatieve draagframe op de vooras en de via rubberen steunen dubbel ontkoppelde aandrijfeenheden. Ook de speciale akoestische schuimen in bepaalde carrosseriedelen en de voertuigbodem zijn overgenomen. Ze verminderen het geluid van steenslag in de wielkasten.

De uitgebreidere NVH-maatregelen (Noise, Vibration, Harshness) in de Mercedes-Maybach EQS SUV zijn vooral gericht op het achtercompartiment. De met lederlook ARTICO beklede bagageafdekking is een dwars op de carrosserie bevestigd schot, zoals in een limousine. Hij wordt bevestigd aan de bovenste rand van de rugleuning van de achterzitplaatsen en sluit de bagageruimte af tot aan de onderkant van de achterruit. Dit zorgt voor een zeer effectieve geluidsonderdrukking. Ook de nieuwe Disconnect Unit (DCU) draagt hieraan bij. Afhankelijk van de rijsituatie en het benodigde vermogen ontkoppelt deze automatisch de elektromotor op de vooras om de actieradius te vergroten. Bij lage belasting schakelt de DCU over op de 4×2-rijmodus. Dan worden de elektromotor en de transmissie op de vooras buiten werking gesteld. Verder worden in de Mercedes-Maybach EQS SUV extra isolatiematerialen en akoestisch effectief gelaagd glas gebruikt. Diverse windgeleidende maatregelen voor het panoramadak, zoals winddeflectoren, afdekkingen en afdichtingen met verbeterde geometrie, zorgen ondanks de grote dakopening voor een hoge mate van geluidscomfort.

Al deze maatregelen samen maken van het nieuwe Maybach-model een SUV met maximaal geluidscomfort achterin – de beste voorwaarde voor puur muziekgenot of gewoon ontspannende stilte. Met behulp van de elektrische zonneschermen (rollo’s) voor de achterzijruiten kunnen de achterpassagiers zelf bepalen hoeveel ze van de omgeving willen meekrijgen.

De vering: comfortabel, aanpasbaar en met een speciaal rijprogramma ‘MAYBACH’

Ook voor het rijcomfort gelden de hoogste normen. De luchtvering AIRMATIC met traploos verstelbare demping ADS+ is standaard. Om de bodemvrijheid te vergroten, kan het voertuigniveau tot 35 mm worden verhoogd. Achterasbesturing met een stuurhoek tot 4,5° is ook standaard. Als alternatief kunnen de achterwielen tot een hoek van 10° worden gedraaid. Dit maakt een draaicirkel van 11,0 in plaats van 11,9 meter mogelijk, wat overeenkomt met die van veel compacte modellen.

Naast de DYNAMIC SELECT-rijprogramma’s ‘ECO’, ‘Sport’, ‘Offroad’ en ‘Individual’ heeft de Mercedes-Maybach EQS SUV het speciale rijprogramma ‘MAYBACH’. Het vervangt het klassieke rijprogramma ‘Comfort’ en is geheel gericht op maximaal rijcomfort voor de achterpassagiers. Het zorgt voor minimale lichaamsbewegingen achterin. Daar bevindt zich een oscillatieknooppunt, zodat de amplitudes het laagst zijn. Het rijprogramma ‘MAYBACH’ is de standaardinstelling.

De belangrijkste technische gegevens in één oogopslag

De Mercedes-Maybach EQS 680 SUV heeft een vermogen van 484 kW en een actieradius tot 600 km (voorlopige waarde). Hij heeft standaard 4MATIC vierwielaandrijving.

 

EQS 680 SUV

Aandrijving en accu
Aandrijflijn

 

Vierwielaandrijving

Elektromotoren

Type

Twee permanent bekrachtigde synchroonmotoren (PSM)

Max. vermogen[2]

kW

484

Max. koppel

Nm

950

Nominale spanning

volt

396

Boordlader

kW

22 (VS: 9,6)

AC-laadtijd, driefasig 22 kW

uur

6,15 (VS: 12,45)

DC-laadcapaciteit max.

kW

200

DC-laadtijd bij snellaadstations[3]

min.

31

DC-laden: actieradius na 15 min.[4] (WLTP)

km

Max. 220

Acceleratie 0-100 km/h

sec.

4,4

Topsnelheid

km/h

210

Voertuig
Lengte/breedte/hoogte

mm

5.125/2.034/1.721

Lengte/breedte/hoogte (VS-uitvoering)

mm

5.125/2.034/1.725

Wielbasis

mm

3.210

Draaicirkel met achterasbesturing 4,5°/10°

m

11,9/11,0

Bagageruimtevolume VDA

l

440

Verbruik en actieradius
Energieverbruik gecombineerd (voorlopige waarde) [5]

kWh/100 km

24,4-22,5

CO2-emissie gecombineerd (voorlopige waarde) 2

g/km

0

Actieradius (voorlopige waarde) 2

km

tot 600

Door Patrick

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.