• De nieuwe Fiat Topolino heeft een bekend en tot de verbeelding sprekend naamplaatje: de Topolino, een naam die ooit de weg plaveide voor stedelijke mobiliteit en nu de weg wijst naar duurzame stedelijke mobiliteit.
  • Gemaakt in de stad voor de stad, breidt de Topolino de mobiliteit en vrijheid ook uit naar de jongste bestuurders
  • 100% elektrisch, markeert de nieuwe Topolino een verdere stap in de weg van het merk naar elektrificatie.

 

FIAT heeft de naam én het eerste beeld onthuld van zijn nieuwe duurzame stedelijke mobiliteitsoplossing: de Topolino. De volledig elektrische Fiat Topolino vierwieler is klaar om bij te dragen aan de uitbreiding van de stedelijke elektrische mobiliteit en brengt al het optimisme van zijn naamgever in een toegankelijke, volledig elektrische versie die de speelsheid van de Fiat 500 in zich draagt. Deze beroemde en suggestieve naam heeft de weg gebaand voor stedelijke mobiliteit en doet onmiddellijk denken aan de eerste Fiat

500, de iconische auto die een revolutie teweegbracht in het concept van het motorvoertuig. De Fiat 500, algemeen bekend als “Topolino”, werd door FIAT geproduceerd van 1936 tot 1955 en vond letterlijk het idee van mobiliteit voor het volk uit.

De nieuwe Topolino is de perfecte belichaming van FIAT’s dolce vita en Italiaanse geest. Als een auto die een glimlach op je gezicht wil toveren, brengt de Topolino een nieuwe opvatting van de ‘dolce vita’ naar de straten van de stad, bestaande uit vreugde, optimisme en plezier. De nieuwe elektrische vierwieler is ontworpen voor een breed publiek, waaronder de jongste bestuurders (vanaf 16 jaar en in het bezit van een bromfietsrijbewijs), gezinnen en stadsliefhebbers. 

De Topolino is perfect geschikt voor de stad en mensen die op zoek zijn naar een duurzame, frisse mobiliteitsoplossing, passend in de democratische missie van FIAT om duurzame (stedelijke)  mobiliteitsoplossingen aan te bieden die voor iedereen toegankelijk zijn. Voor jonge generaties is de Topolino meer dan een vervoermiddel. Dankzij zijn charmant design, dat geschikt is voor elke generatie, zal hij jongeren weer warm maken voor auto’s. Bovendien zal de nieuwe Fiat Topolino een maatschappelijk actieve rol spelen in de promotie van elektrische mobiliteit in steden en een bijzondere rol in het creëren van een persoonlijke mobiliteitsoplossing voor het hele gezin.

De aanstaande marktintroductie markeert weer een nieuwe stap in het streven van het merk naar elektrificatie en is perfect in lijn met FIAT’s visie “Het is pas groen als het groen is voor iedereen”. Het dagelijkse werk van FIAT als autofabrikant bestaat er immers in het stadsverkeer te herinterpreteren en voor iedereen duurzamer en toegankelijker te maken.

Door Patrick

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.