Soms kunnen eerste indrukken misleidend zijn. Ja, de nieuwe Volvo EX30 is onze kleinste SUV tot nu toe. En ja, hij is aantrekkelijk geprijsd. Maar hij kan een grootse impact hebben en vertegenwoordigt een van onze grootste zakelijke opportuniteiten in de komende jaren.
De Volvo EX30 kan nu in geselecteerde markten* worden besteld, en is een hoeksteen van de strategische transformatie waar we als bedrijf mee bezig zijn. Al tegen 2025 willen we ervoor zorgen dat de helft van onze wereldwijde verkoopvolumes uit volledig elektrische auto’s bestaat en dat onze marge op het bedrijfsresultaat 8-10 procent bedraagt. Tegen 2030 zijn we van plan om alleen nog volledig elektrische modellen te verkopen.
Terwijl we naar die ambities toewerken, verwachten we dat de Volvo EX30 in de komende jaren een van onze best verkopende modellen wordt en dat hij een aanzienlijke bijdrage zal leveren aan onze groei- en winstdoelstellingen.
Met de Volvo EX30 betreden we een nieuw en snelgroeiend segment voor ons merk. Wereldwijd vragen consumenten steeds meer naar kleine, volledig elektrische premium SUV’s. Veel mensen die in de stad wonen, zijn bijvoorbeeld op zoek naar een auto die gemak biedt om naar het werk te pendelen en zich te verplaatsen, en tegelijkertijd hun persoonlijkheid weerspiegelt.
De Volvo EX30 is ook zo veilig als u van een Volvo mag verwachten en is bedoeld om u en anderen te beschermen in een drukke stedelijke omgeving. Dit model bevat bijvoorbeeld een speciale veiligheidsfunctie voor fietsen die zogenaamde ‘deur’-ongevallen helpt te voorkomen, door te waarschuwen voor fietsers, steps of lopers als u op het punt staat om het portier te openen. Geavanceerde beschermende veiligheidstechnologie illustreert ook hoe we onze strenge veiligheidsnormen hebben toegepast op de Volvo EX30.
De Volvo EX30 biedt bestuurders een echte, krachtige SUV, elektrisch en uitgerust met de slimme technologie die ze nodig hebben. Bovendien betekent de aantrekkelijke prijs – die begint bij ongeveer 36.000 euro – dat klanten een volledig elektrische premium SUV krijgen tegen een prijs die vergelijkbaar is met die van equivalenten met een verbrandingsmotor.
En alsof dat nog niet genoeg is, blijkt uit de gegevens van onze eerste analyses in twee markten dat de totale eigendomskosten lager zijn dan van alle volledig elektrische Volvo’s tot nu toe, met een ruime voorsprong op de concurrentie in het segment van elektrische, compacte SUV’s*.
“We weten dat prijs en eigendomskosten nog steeds een van de grootste uitdagingen zijn wanneer mensen overwegen om op een elektrische wagen over te stappen”, zegt Jim Rowan, onze CEO. “Met de Volvo EX30 willen we premium, volledig elektrische mobiliteit naar een veel breder publiek brengen en zo de overgang naar volledige elektrificatie, die onze industrie en samenleving nodig hebben, helpen bevorderen en versnellen.”
Precies zoals jij hem wilt
Met zijn compacte formaat, slimme technologie en verschillende configuraties om uit te kiezen, is de Volvo EX30 ontworpen om een breed scala van klanten aan te spreken – elk met hun eigen voorkeuren, behoeften en manier van leven.
Diezelfde flexibiliteit en datzelfde gemak worden ook weerspiegeld in de manier waarop we het commerciële aanbod hebben gestructureerd. Gemak en keuzevrijheid staan daarbij centraal. U bepaalt zelf hoe u de Volvo EX30 koopt: direct, via leasing of via een abonnement.
Onze abonnementsformule Care by Volvo was de afgelopen jaren erg succesvol, niet in het minst omdat het klanten flexibiliteit en prijsvoorspelbaarheid biedt. We bieden dezelfde mate van transparantie op de Volvo EX30: u kunt de maandelijkse kosten in één oogopslag zien, zonder verborgen vergoedingen of kosten, zodat u nog meer kunt genieten van het leven met uw Volvo EX30.
“Met abonnementen voor de Volvo EX30 vanaf 599 euro per maand zijn we ervan overtuigd dat deze auto voor veel klanten een aantrekkelijke keuze zal zijn. Niet alleen voor onze bestaande klanten, maar ook voor nieuwe klanten”, aldus Björn Annwall, onze chief commercial officer en plaatsvervangend CEO. “Dat zal ons helpen om nieuwe klantrelaties aan te gaan en de klantenbinding na verloop van tijd een boost te geven.”
Een naadloze klantervaring
De ‘Care by Volvo’-abonnementspakketten maken deel uit van ons steeds groter wordende online aanbod. We hebben ons gefocust op het ontwikkelen van een eenvoudig, intuïtief en soepel aankoopproces via onze online flagshipstore volvocars.com. Met transparante online prijzen zonder verborgen kosten en een gemakkelijk te begrijpen aanbod is het bestellen van een nieuwe Volvo EX30 een fluitje van een cent.
Dat online verkoopproces weerspiegelt onze ambitie om de best mogelijke klantervaring te creëren, waarbij online en offline kanalen naadloos in elkaar overgaan. Of u nu een van onze retailers bezoekt, een van onze Volvo-studio’s in de stad binnenloopt, naar onze website gaat of de Volvo Cars-app gebruikt, iedereen moet dezelfde uitstekende en betekenisvolle ervaring krijgen.
Naast het Verenigd Koninkrijk, de eerste markt waar we dit jaar op een volledig geïntegreerd online/fysiek, direct-to-consumer-model zullen overstappen, zal de Volvo EX30 ook online beschikbaar zijn in andere geselecteerde markten.
De kleine lettertjes
- De Volvo EX30 kan besteld worden in Europa en andere geselecteerde markten. In de Verenigde Staten kunnen klanten vooruitbestellingen plaatsen, en voor andere markten zullen de bestellingen starten op een later tijdstip waarover tijdig zal worden gecommuniceerd.
- Berekeningen van de totale eigendomskosten op basis van gegevens van derden, gebaseerd op 36 maanden en 60.000 km rijden met een Volvo EX30 Single Motor Core op de Duitse en Franse markt. We verwachten vergelijkbare resultaten in andere markten.