Het FIAT-merk keert terug naar de Consumer Electronics Show (CES) Las Vegas, ’s werelds meest invloedrijke hightech evenement, met twee belangrijke expo’s met de Nieuwe 500 Electric, het puntje op de i van de elektrificatiestrategie van het merk. CES® 2023, gepland van 5 tot 8 januari, is het wereldwijde podium voor innovatie en de ideale setting voor FIAT, een wereldmerk dat een “tech it easy” benadering promoot die voor iedereen toegankelijk is door eenvoudige en intuïtieve technologie aan te bieden. Met dit in gedachten presenteert FIAT voor het eerst de eerste showroom ter wereld die door een metaverse wordt aangedreven: de FIAT Metaverse Store. Deze revolutie in klantervaring is, dankzij het partnerschap met Microsoft en Touchcast, toegankelijk op de Microsoft-stand in de West Hall #6017, waardoor het gevoel van een showroom vanuit huis wordt nagebootst. Naast de FIAT Metaverse Store zal de Nieuwe 500 ook centraal staan in het Free2move gedeelte van de Stellantis stand. Beide initiatieven weerspiegelen de kernwaarden van FIAT: de behoeften van de klant op de eerste plaats zetten en tegelijkertijd maatschappelijk relevant blijven in een tijdperk van voortdurende verandering.
Veranderingen in Noord-Amerika
Op de Los Angeles Autoshow 2022 heeft Olivier Francois, CEO van FIAT en CMO Global van Stellantis, officieel de lancering van de Nieuwe Fiat 500e in Noord-Amerika in Q1 2024 aangekondigd. De FIAT Metaverse Store wordt een van de belangrijkste innovatieve pijlers voor de lancering van FIAT’s elektrische icoon in de VS.
Het doel van FIAT is om de klantenervaring in de VS opnieuw uit te vinden, door het paradigma om te keren waarbij hij in plaats van naar de showroom van een dealer te gaan, de koopervaring rechtstreeks naar hem brengt. FIAT staat nog dichter bij zijn klanten, die kunnen communiceren met het merk en alle gevraagde uitleg krijgen, waar ze ook gaan of zijn.
Als leider in stedelijke mobiliteit is het de bedoeling om ook in deze nieuwe ruimte toonaangevend te zijn en de klant te bereiken met behoud van een menselijke band dankzij de FIAT Product Genius, een expert die altijd beschikbaar is om een reis op maat te creëren. FIAT omarmt echt zijn rol als vernieuwer, bouwt voort op zijn succes in Europa om te experimenteren en nieuwe wegen in te slaan in Noord-Amerika, en gebruikt zijn vlaggenschip en populairste voertuig aller tijden om de overstap naar elektrisch rijden te stimuleren, en hernieuwt zijn engagement om klanten mee te nemen naar de toekomst van mobiliteit… opnieuw.
FIAT Metaverse Store: een revolutie in klantervaring
De FIAT Metaverse Store, die afgelopen december in Italië werd gelanceerd, maakt het merk toonaangevend in het bieden van een meeslepende, eenvoudige en op de mens gerichte merkervaring. In de FIAT Metaverse Store kunnen klanten de Nieuwe 500 La Prima by Bocelli ontdekken, configureren en zelfs kopen, waarbij ze de ervaring van een showroom beleven met de hulp van de FIAT Product Genius, een echt persoon die klaarstaat om alle vragen te beantwoorden. Het volledige gamma van de Nieuwe 500, bijkomende modellen en markten zijn te vinden in de showroom powered by the Metaverse gedurende 2023.
De FIAT Metaverse Store is een gebruiksvriendelijke technologie die voor iedereen toegankelijk is, omdat er geen virtual reality (VR) headset of dure hardware voor nodig is. Het publiek zal het kunnen uitproberen op de Microsoft-stand in de West Hall #6017 op CES 2023.
FIAT en Free2move bundelen hun krachten voor duurzamere stedelijke mobiliteit
Onder de spotlights staat de Nieuwe 500e 3+1 in de speciale Rose Gold-kleurstelling, die als enige auto op de Free2move-stand wordt gepresenteerd. Een samenwerking tussen FIAT en Free2move, voortkomend uit een gemeenschappelijk doel: het opbouwen van een steeds duurzamer stedelijk mobiliteitsecosysteem als onderdeel van hun missie om EV toegankelijker te maken. De twee merken werken aan een unieke waardepropositie die verder gaat dan verhuur, autodelen en abonnementen. Klanten zullen gedurende enkele minuten, enkele dagen of zelfs maanden kunnen genieten van een 360° Free2move-ervaring in een Fiat-model. Met dit aanbod kunnen klanten hun huurcontracten en bijbehorende diensten aanpassen aan het gebruik met één enkele factuur, rechtstreeks vanuit een speciale APP.