De BMW Vision Driving Experience introduceert het ‘Heart of Joy’, een revolutionaire besturingsunit die de dynamiek en efficiëntie van elektrische wagens naar een ongekend niveau tilt. Deze technologie, ontwikkeld voor de toekomstige BMW Neue Klasse, maakt de rijervaring preciezer, responsiever en efficiënter.
Foto: BMW
Een nieuw tijdperk van rijplezier
Met de BMW Vision Driving Experience test BMW de grenzen van rijplezier en prestaties. De ‘Heart of Joy’-besturingsunit zorgt voor een snellere verwerking van rijgegevens en een nauwkeuriger controle over aandrijving, remmen en energierecuperatie. Dit maakt de wagen niet alleen dynamischer, maar verhoogt ook de efficiëntie met 25 procent.
Interieur: technologische vooruitgang en comfort
Hoewel de Vision Driving Experience niet voor serieproductie bedoeld is, biedt hij een glimp van de toekomst van BMW-interieurs. De integratie van de ‘Heart of Joy’-technologie zorgt voor een naadloze rijervaring, waarbij bestuurders en passagiers genieten van een uiterst verfijnde bediening en responsieve dynamiek.
Exterieur: testwagen met visuele feedback
De testwagen onderscheidt zich door een innovatief designelement: kleurcodes op de velgen visualiseren verschillende rijmodi. Groen geeft acceleratie aan, blauw staat voor energierecuperatie en oranje signaleert het gebruik van conventionele remmen.
Motorisatie en prestaties: precisie en kracht
De besturingsunit verwerkt gegevens tien keer sneller dan vorige systemen en genereert een indrukwekkend koppel van 18.000 Nm. Dit zorgt voor een ongeëvenaarde responsiviteit en tractie, vooral bij dynamisch bochtenwerk. Dankzij de integratie van aandrijving en remfuncties biedt de wagen een intuïtief en stabiel rijgedrag.
Veiligheid en technologie: razendsnelle reacties en energiebesparing
De ‘Heart of Joy’-besturingsunit werkt samen met BMW Dynamic Performance Control om alle rijparameters in real-time te optimaliseren. Dit minimaliseert latentie tot enkele milliseconden, waardoor remmen, accelereren en sturen soepeler en veiliger verlopen. Bovendien vermindert de efficiëntere energierecuperatie de noodzaak voor conventioneel remmen met 98 procent.