Jaguar heeft de Type 00 voorgesteld, een gedurfd designconcept dat het vernieuwde ethos van het merk weerspiegelt. Met een verbluffend silhouet, inspirerende lijnen en een ongekende focus op modernisme toont het merk de richting van toekomstige Jaguars. Dit concept herinterpreteert het verleden terwijl het vooruitkijkt naar een volledig elektrische toekomst.
Foto: Jaguar
Een visie op de toekomst: exuberant modernisme
De Jaguar Type 00 (uitgesproken als Type Zero Zero) staat symbool voor de creatieve transformatie van het merk. Het concept is gebaseerd op het principe van “Exuberant Modernism” en combineert gewaagde proporties, een lange motorkap, een vloeiende daklijn en 23-inch velgen tot een opvallend fastback-profiel. Elk detail ademt artistieke expressie, van het strakke koetswerk tot de subtiele messing accenten die Jaguar’s erfgoed benadrukken.
Jaguar introduceert met de Type 00 een volledig nieuwe creatieve filosofie, geïnspireerd door het “Copy Nothing”-ethos van oprichter Sir William Lyons. Het model tapt uit het rijke verleden van het merk en toont een toekomstgerichte visie op elektrische voertuigen.
Elektrische architectuur en prestaties
De Type 00 is gebouwd op de speciale Jaguar Electric Architecture (JEA), een volledig nieuwe basis die de designvrijheid van dit concept mogelijk maakt. Hoewel de Type 00 een conceptauto is, blikt het ontwerp vooruit op een elektrische GT met vier deuren, die in 2025 zal worden onthuld. Deze productieauto zal een rijbereik tot 770 km WLTP hebben en biedt 321 km actieradius na slechts 15 minuten snelladen.
Artistiek statement en wereldpremière
Het designconcept debuteerde op de Miami Art Week, een evenement dat perfect aansluit bij Jaguar’s nieuwe creatieve missie. Met zijn debuut in de kleuren “Miami Pink” en “London Blue” viert de Type 00 zowel Jaguar’s Britse roots als zijn internationale allure. Het interieur van de Type 00 is even artistiek als het exterieur, met zwevende instrumentenpanelen, messing accenten en materialen zoals travertijn natuursteen en geweven textiel.
Exclusieve presentatie en toekomstvisie
Jaguar plant een reeks exclusieve brandstores die klanten volledig onderdompelen in de wereld van het merk. De eerste store opent in Parijs, in de prestigieuze Gouden Driehoek. Hier zal de nieuwe generatie Jaguars worden gepresenteerd als een unieke mix van luxe, innovatie en artistieke expressie.