Na een bijzonder positief 2022 zet Alfa Romeo zijn herstel onverminderd voort met recordcijfers in Q1 2023. De resultaten zijn het gevolg van de implementatie van een solide, strategisch plan en continue focus op de algehele kwaliteit. 2023 belooft een complex jaar vol spannende uitdagingen te worden. Desondanks liet Alfa Romeo in het eerste kwartaal van dit jaar uitstekende resultaten noteren, met een sterke groei in Europa. Zo verdubbelde het marktaandeel (+100%) en steeg het aantal registraties met +136% vergeleken met dezelfde periode in 2022.

Alfa Romeo won het meeste marktaandeel in Oostenrijk en Portugal, waar het aantal nieuw geregistreerde modellen in Q1 2023 met respectievelijk 317% en 400% toenam. Ook in andere Europese landen werden topresultaten behaald, met een ruime verdubbeling van het marktaandeel ten opzichte van Q1 2022. Het aantal registraties groeide 105% in België, 188% in Italië, 174% in Frankrijk, 112% in Duitsland en 186% in Nederland.

Wereldwijd liet Alfa Romeo een groei van 64% noteren in Q1 2023. Deze cijfers laten een duidelijke groei zien sinds eind 2022 en een gedegen voortzetting van de commerciële successen sinds 2021. Na recordjaar 2022 zet ook de groei van het Italiaanse merk in het Midden-Oosten onverminderd door. Zo vestigde Turkije zich op het wereldtoneel als snelst groeiende markt, waar de verkoop in het eerste kwartaal zelfs verviervoudigde ten opzichte van Q1 2022. In totaal groeide de verkoop van Alfa Romeo in het Midden-Oosten met 149%, waarbij Turkije 55% voor zijn rekening nam.

Het jaar 2023 belooft een uiterst vruchtbaar verkoopjaar te worden. Alfa Romeo kan rekenen op een volledig vernieuwd gamma dankzij de nieuwe Giulia en Stelvio, de grote pijlers van het toekomstige productplan van het merk, die op het vlak van design en technologie geëvolueerd zijn en klaar zijn om zich als referentie te positioneren in hun respectievelijke segmenten, zoals ze dat al sinds hun lancering doen. Tonale heeft de lancering van het gamma in Europa afgerond met de Q4 plug-in hybride versie en bereidt zich voor op de spannende commerciële uitdagingen in regio’s over de hele wereld.

 

Jean-Philippe Imparato, CEO van Alfa Romeo:

“De resultaten van Alfa Romeo in het eerste kwartaal van dit jaar bevestigen onze gezamenlijke inspanningen en zijn het resultaat van de manier waarop we gedisciplineerd onze nieuwe strategie implementeren. Daarbij stellen we twee onvoorwaardelijke prioriteiten: compromisloze ‘360°-kwaliteit’ en stabiliteit. Met overtuiging en nederigheid werkt het team hard om de gestelde doelen te halen. Dit maakt ons trots, maar we zijn ons er ook van bewust dat we met passie en vastberadenheid de ingeslagen weg moeten voortzetten om onze ambitieuze doelen en plannen te realiseren.”

Door Patrick

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.