Renault heeft zijn expertise in elektrische voertuigen benut om de innovatieve E-Tech 4×4 300 pk super hybride te ontwikkelen. Deze krachtbron, gebaseerd op de E-Tech 200 pk, brengt indrukwekkende prestaties en geavanceerde technologie samen in de nieuwe Renault Rafale. Het resultaat is een plug-in hybride SUV die opvalt in zowel het premiumsegment als in de categorie sportieve voertuigen.
Foto: Renault
De ultieme hybride uitdaging
De ontwikkeling van de E-Tech 4×4 300 pk was gericht op:
- Meer kracht en efficiëntie: Een grotere turbo en een tweede elektromotor achter zorgen voor 300 pk en 4×4-aandrijving.
- Plug-in hybride functionaliteit: Met een batterij van 22 kWh biedt de Rafale een elektrische actieradius van 105 km (WLTP) en een gecombineerd bereik tot 1.000 km.
- Prestaties: Acceleratie van 80 tot 120 km/u in slechts 4 seconden, toonaangevend in het premium SUV-segment.
Innovaties in technologie
Energiebeheer en 4×4-transmissie
- Torqueverdeling varieert dynamisch tussen voor- en achterwielen, afhankelijk van snelheid en rijstijl.
- De slimme ECU-software optimaliseert de energie-efficiëntie zonder dat de bestuurder het merkt.
Geavanceerde batterijtechnologie
- De speciaal ontwikkelde NMC-batterij van 22 kWh biedt krachtige prestaties en verbeterde thermische controle dankzij een innovatieve aluminium verwarmingsmat.
Gebruiksvriendelijke rijmodi
- Multi-Sense biedt vier modi (Eco, Comfort, Sport en Snow), afgestemd op verschillende rijstijlen.
- E-Save behoudt de batterijcapaciteit boven 25% voor lange ritten.
E-Tech 4×4 300 pk: veelzijdigheid en prestaties
Met drie instelbare chassisopties (Comfort, Dynamic en Sport) en een oplaadtijd van 2 uur en 10 minuten (0-80% bij 7,4 kW), is de Renault Rafale zowel efficiënt als geavanceerd. Het model combineert een elektrisch bereik voor dagelijkse ritten met uitzonderlijke brandstofefficiëntie voor lange afstanden.
Renault Rafale E-Tech 4×4 300 pk markeert een nieuwe standaard in plug-in hybride technologie. De combinatie van elektrisch en verbrandingsvermogen maakt het een pionier in zowel het premium SUV-segment als de sportieve markt.