BMW viert feestdagen met een ontroerende campagne waarin de klassieke BMW 1500 en de vreugde van rijden centraal staan.

Foto: BMW

BMW onthult zijn feestelijke campagne voor 2024, getiteld “Das Geschenk” (Het Geschenk). De campagne vertelt het hartverwarmende verhaal van Tim, een jongen die een uniek cadeau vindt voor zijn grootmoeder. Het resultaat is een emotionele viering van de generaties overbruggende vreugde van rijden. De klassieke BMW 1500 uit de jaren 60 speelt hierin een hoofdrol, en benadrukt de blijvende aantrekkingskracht van het merk.

Een cadeau dat generaties verbindt

In de campagne zien we hoe Tim met zijn ouders op zoek gaat naar het perfecte kerstcadeau voor zijn grootmoeder. Na enkele voorspelbare suggesties van zijn ouders, ontdekt Tim een BMW Junior Seat in een etalage – een kinderzitje dat zijn oma en hem in staat stelt samen ritjes te maken in haar klassieke BMW 1500. Dit cadeau herinnert eraan hoe het rijplezier van BMW mensen, jong en oud, samenbrengt.

De film is gefilmd in het sfeervolle Wenen en wordt begeleid door de energieke kerstsong “Christmas in Hollis” van Run-D.M.C., wat zorgt voor een eigentijdse en feestelijke sfeer.

Slimme social media-aanpak

De campagne wordt ondersteund door een uitgebreide social media-strategie. Posts tonen auto-onderdelen ingepakt als kerstcadeaus en nodigen fans uit om raadsels op te lossen. Een aparte serie richt zich op de interacties tussen Tim en de klassieke BMW 1500, waarbij het contrast tussen moderne technologie en ouderwetse charme humoristisch in beeld wordt gebracht.

De BMW 1500: een icoon met tijdloze charme

De BMW 1500, oorspronkelijk gelanceerd in de jaren 60 als onderdeel van de Neue Klasse, symboliseert een mijlpaal in de geschiedenis van BMW. In deze campagne is het meer dan een auto – het is een verbindend element tussen generaties en een symbool van puur rijplezier.

De campagne is te zien op BMW’s YouTube-, LinkedIn- en Instagram-kanalen, evenals op Netflix in Duitsland en Groot-Brittannië. Daarnaast wordt een verkorte versie uitgezonden op Duitse televisie tijdens de feestdagen.

Door Patrick

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.