Rimac Automobili heeft afgelopen zomer een nieuwe, gedurfde versie van de Nevera geïntroduceerd: de Nevera R. Deze hyper sportwagen is de agressieve tegenhanger van de Nevera, ontworpen met een focus op extreme prestaties en geavanceerde technologie. De Nevera R belichaamt de kernwaarden van Rimac: radicaal, rebels en onverzettelijk.
Bron:Rimac
revolutionair ontwerp en prestaties
De Nevera R beschikt over baanbrekende technologie zoals de volgende generatie Rimac All-Wheel Torque Vectoring en geavanceerde remmen, gecombineerd met een high-performance batterij en een vermogen van maar liefst 2107 pk en bereikt een topsnelheid van 412 km/u. Van 0 naar 100 km/u accelereert hij in slechts 1,81 seconden, en van 0 naar 200 km/u in 4,38 seconden. De sprint naar 300 km/u gebeurt in 8,66 seconden, met een kwart mijl tijd van 8,23 seconden. Het koppel van 2340 Nm maakt deze hypercar uitzonderlijk krachtig. Volgens Mate Rimac, CEO van Rimac Group, werd de oorspronkelijke Nevera ontworpen als een comfortabele en prestatiegerichte Grand Tourer. Maar klanten vroegen om een wagen die meer nadruk legt op de bochtenprestaties. Dit leidde tot de ontwikkeling van de Nevera R, die lichter, sneller en meer gefocust is dan zijn voorganger.
verfijnd design en aerodynamica
Het ontwerp van de Nevera R is een perfecte balans tussen esthetiek en functionaliteit. De wagen oogt lager en gestroomlijnder, met 21-inch achterwielen en 20-inch voorwielen. De horizontale lijnen aan de voorkant benadrukken de aerodynamische efficiëntie en de brede stance. De nieuwe wielen, met langere spaken, benadrukken de grootte en het dynamische karakter van de wagen.
De vaste achtervleugel en het agressieve aeropakket, inclusief een grotere diffuser, verhogen de neerwaartse kracht met 15% en verbeteren de aerodynamische efficiëntie met 10%. Dankzij de nieuwe Michelin Cup 2-banden vermindert de onderstuur met 10% en stijgt de grip met 5%, wat resulteert in een verbeterde rondetijd van 3,8 seconden op het Nardo Handling Circuit.
technologie en rijervaring
De Nevera R biedt een nog scherpere rijervaring dankzij het opnieuw afgestelde All-Wheel Torque Vectoring-systeem en het verbeterde traction control-systeem, dat voorspelbaarheid garandeert, zelfs op natte wegen. Driftmodus is aangepast aan de nieuwe banden, en het stuur is verder verfijnd voor nauwkeurigere feedback.
De wagen is gebouwd rond een 108kWh Rimac-batterijpakket en beschikt over nieuwe EVO2-remmen, die dankzij hun silicium-matrixlaag beter koelen en een verbeterde remprestatie bieden bij intensief gebruik.